Marije Faas

AI Developer

Naam: Marije Faas
Functie: AI Developer

Over Marije Faas

Ik ben een enthousiaste, leergierige AI Developer die graag nieuwe uitdagingen aangaat. Ik vind het leuk om uit te zoeken welke wensen er zijn en hoe we die kunnen vertalen naar een oplossing die praktisch en haalbaar is. Daarna ga ik graag aan de slag om die oplossing werkelijkheid te maken.

Mijn werkervaring

Na mijn studie Artificial Intelligence ben ik bij &ranj aan de slag gegaan als AI Developer. In die rol heb ik veel ervaring opgedaan met Large Language Models (LLMs) voor verschillende applicaties en heb ik mijn kennis van Python gebruikt voor het bouwen van de nodige backend componenten. Mijn doel is om mijn kennis uit te breiden naar de frontend en het inrichten en beheren van IT-infrastructuur, zodat ik als developer op veel gebieden inzetbaar ben.

Relevante opleidingen

  • BSc Bioinformatica (Universiteit Leiden)
  • MSc Artificial Intelligence (Vrije Universiteit Amsterdam)

5 vragen aan Marije

Wat maakt je blij in het leven? 

Mijn Nova Scotia Duck Tolling Retriever (afgekort Toller), Dizzy. Zo lang als ik me kan herinneren heb ik een hond gewild en hij is degene die deze droom in 2024 uiteindelijk in vervulling liet gaan. Ik geniet van samen trainen, wandelen, chillen, workshops volgen en het feit dat hij zo’n beetje alles wat ik met hem wil doen net zo leuk vindt als ik.

Hoe ziet jouw ideale werkdag er uit? 

Mijn ideale werkdag bevat een mix van sparren en problemen oplossen met collega’s en vooral zelfstandig programmeren om lekker veel meters te maken. En natuurlijk halverwege de dag even lekker naar buiten om te wandelen of trainen met Dizzy en een luchtje te scheppen.

Wat staat er nog op jouw bucket list? 

Een lange reis maken door Noorwegen en daar zo veel mogelijk mooie wandelingen maken samen met Dizzy.

Wat is dé eigenschap waarover mensen je de meeste complimenten geven?

Ik hoor verrassend vaak dat mensen mijn nuchtere kijk waarderen, gecombineerd met een droog gevoel voor humor.

Als je een dier zou kunnen zijn, welke zou je dan zijn en waarom?

Er zijn heel veel dieren die ik gaaf vind, maar als ik er één zou moeten kiezen om te zijn, dan zou ik een sneeuwuil kiezen. Toen ik als kind Harry Potter las vond ik het fantastisch dat Harry zomaar een sneeuwuil kreeg, dat wilde ik ook! En het gevoel van vrijheid dat zij moeten ervaren wanneer ze vliegen over besneeuwde vlaktes, zo snel en geruisloos, daar ben ik best jaloers op.