Onboaring bij Seventrees

Onboarding bij Seventrees. Hoe gaat dat in zijn werk?

Beginnen bij een nieuwe werkgever is altijd spannend. Wie zijn je nieuwe collega’s, hoe ziet het kantoor er uit, wat is de bedijfscultuur, hoe ziet het onboarding proces er uit, etc. Omdat diverse mensen mij vroegen naar mijn start bij Seventrees, heb ik deze blog geschreven.

Vanaf de eerste werkdag heb ik het gevoel, dat ik bij Seventrees op mijn plek zit. Zodra ik het kantoor in Haarlem binnenstapte, was er op elk bureau wel een vriendelijk gezicht te bekennen. Mijn nieuwe  colega’s toonden oprecht interesse in en stelden geregeld vragen als: waar kom je vandaan? Wat zijn jouw drijfveren? Welke rol ga je vervullen bij Seventrees, etc.

Partner als coach

Naarmate de eerste werkdag vorderde, werd mijn gevoel bevestigd dat Seventrees een frisse en professionele organisatie is om deel van uit te maken. Na het volgen van een duidelijke onboarding-training wist ik dat ik prima mijn weg zou gaan vinden binnen het bedrijf. Daarnaast kreeg ik, zoals iedere nieuwe medewerker, een van de partners als coach toegewezen. Dit geeft veel vertrouwen als nieuwe consultant, omdat je daardoor altijd iemand met veel kennis en ervaring tot je beschikking hebt. Aan deze collega kan je vragen stellen, om advies vragen en sparren.

Beginnen “Op de bank”

Als nieuwe consultant begin je meestal ‘op de bank’. Dit  betekent, dat je nog niet bij een klant geplaatst bent. Terwijl je “op de bank zit” neem je elke ochtend deel aan de sales call. Hierin bespreek je samen met de andere bankzitters (als die er zijn) en de Sales Manager, alle nieuwe aanvragen van klanten. Het doel is om te kijken of er een passende aanvraag is die aansluit bij jouw kennis en expertise. In deze meeting worden ook tips en tricks uitgewisseld over hoe je jezelf optimaal bij klanten presenteert. Als er een match is tussen jouw profiel en een aanvraag, word je CV aangeboden aan de betreffende klant. Bij een positief advies volgt  je eerste gesprek bij die potentiële klant. Voordat je dit gesprek ingaat, krijg je eerrst een korte training. Hierdoor is je voorbereiding optimaal en ga je vol zelfvertouwen naar naar het gesprek. Deze gedegen voorbeiding zorgt dat je het maximale uit het gesprek haalt en je goede kans maakt om bij de klant aan de slag te gaan als consultant.

Persoonlijk Ontwikkelingsplan

Bij Seventrees wordt er ook verwacht dat je in jezelf investeert. Er wordt een trainingsplan (= POP,  Persoonlijk Ontwikkelingsplan) met je gemaakt om je CV nog aantrekkelijker te maken voor potentiële klanten. Hierdoor word je gestimuleerd om jezelf te blijven ontwikkelen als mens en als professional. Zowel in je carrière als binnen je vakgebied. Seventrees biedt mij de kans om aan de slag te gaan bij uitdagende projecten en klanten.

Vanaf het eerste moment bij Seventrees ervaar ik een goede ondersteuning en krijg ik de beschikking over alle tools en kennis om echt toegevoegde waarde te kunnen leveren als consultant.

 

 

Over Jan Joosten
Avatar
Jan Joosten is projectmanager in dienst bij Seventrees.